Cele Szpitala
ORIENTACJA NA PACJENTA I JEGO POTRZEBY
Wszyscy pracownicy Szpitala są zaangażowani w obserwację i ocenę procesów tworzących udzielanie świadczeń medycznych, ich modyfikowanie pod kątem optymalnej poprawy stanu zdrowia pacjenta, poprawy poziomu jakości i spełnienia jego oczekiwań.
Ten cel ma zostać osiągnięty poprzez:
- zapewnienie Pacjentom kompleksowej, sprawnej opieki odpowiadającej dobrej praktyce medycznej
- stałe rozpoznawanie oczekiwań i problemów Pacjentów poprzez prowadzenie badania satysfakcji Pacjentów podczas ich pobytu w Szpitalu
- stałe rozpoznawanie potrzeb edukacyjnych pacjentów
- kontynuację programu "Szpital bez bólu"
- program poprawy jakości opieki medycznej poprzez profilaktykę zakażeń
- program bezpiecznej praktyki medycznej, zarządzania ryzykiem zdarzeń niepożądanych
- przestrzeganie Praw Pacjenta
UDZIAŁ KADRY SZPITALNEJ W POPRAWIE POZIOMU JAKOŚCI
Dzięki systematycznemu doskonaleniu zawodowemu, wykwalifikowany personel planuje i realizuje procesy: diagnostyczne, lecznicze, pielęgnacyjne - w oparciu o obowiązujące standardy, tym samym bierze czynny udział w wyznaczonej misji Szpitala.
Aby sprostać wyzwaniom związanym z realizacją tego celu Szpital wyznaczył sobie szczegółowe cele operacyjne:
- racjonalny dobór pracowników
- program adaptacji nowych pracowników
- dbanie o stałe podnoszenie kwalifikacji pracowników poprzez prowadzenie systematycznych szkoleń zgodnie z przygotowanymi rocznymi planami szkoleń
- prowadzenie programu oceny kwalifikacji i aktywności zawodowej pracowników
- identyfikacja pracowników z Misją Szpitala
- udział pracowników w procesie badania satysfakcji pacjentów
- badanie satysfakcji pracowników
- włączenie pracowników w prace zespołów ds. jakości
- włączenie pracowników w planowanie i realizację działań projakościowych
- odpowiedzialność pracownika za prowadzenie dokumentacji medycznej w części obowiązującej daną grupę zawodową i za zgodność zapisów ze stanem faktycznym
KOMPLEKSOWE ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
Zarządzanie jakością w Szpitalu odbywa się w oparciu o kompleksowy, zorganizowany proces polegający na planowaniu, opracowywaniu, wdrażaniu, kontrolowaniu, modyfikowaniu - doskonaleniu i dokumentowaniu.
W celu zapewnienia kompleksowego zarządzania jakością Szpital pragnie realizować następujące koncepcje:
- dążenie w kierunku utrzymania pozycji lidera w specjalności ortopedii i traumatologii - zwiększanie konkurencyjności Szpitala, dzięki stosowaniu uznanych oraz innowacyjnych technologii medycznych i technik operacyjnych,
- utrzymanie i stałe doskonalenie systemu jakości zgodnie z wymogami standardów akredytacyjnych i utrzymanie certyfikatu nadanego przez Ministra Zdrowia,
- utrzymanie i stałe doskonalenie Certyfikatu Szpital bez Bólu,
- kontynuacja działalności interdyscyplinarnego Komitetu ds. Zapewnienia Jakości,
- świadczenie usług medycznych w oparciu o opracowany katalog standardów i procedur oraz praca nad kolejnymi,
- monitorowanie i analizowanie świadczeń w zakresie kontraktu z NFZ pod kątem dostępności do najbardziej poszukiwanych usług, podejmowanie działań na rzecz zwiększenia kontraktu,
- wdrażanie komputerowego programu rozliczeń procedur rachunku kosztów leków i materiałów medycznych na pacjenta ,
- dostosowanie Szpitala do prowadzenia dokumentacji medycznej w formie elektronicznej zgodnie z wymogiem ustawy z dnia 28 kwietnia 2011r. o systemie informacji w ochronie zdrowia,
- utrzymanie i stałe doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością wg norm:
- ISO 9001:2009 w zakresie medycznej diagnostyki laboratoryjnej obejmującej badania z zakresu: analityki ogólnej, hematologii i koagulologii, biochemii, immunochemii, równowagi kwasowo - zasadowej, immunologii transfuzjologicznej, mikrobiologii,
- ISO 9001:2008 w zakresie diagnostyki obrazowej: Rezonansu Magnetycznego, Tomografii Komputerowej, Ultrasonografii, Radiodiagnostyki, Elektrokardiografii, Densytometrii, Radiologii Zabiegowej,
- ISO 22000:2005, HACCP 22000 w zakresie wytwarzania i serwowanie gotowych posiłków i dań
ROZWÓJ INFRASTRUKTURY
Poprzez rozwój, unowocześnienie i modernizację posiadanej infrastruktury, jej wyposażenie w nowoczesną bazę diagnostyczną, Szpital dąży do realizacji procesu leczenia pacjentów w najbezpieczniejszych warunkach techniczno - lokalowych, o odpowiednich walorach jakościowych, przy uwzględnieniu obowiązujących przepisów prawnych w tym zakresie (w szczególności rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26.06.2012r. w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą).
Jako priorytet w realizacji tego celu przyjęto:
- przebudowę i rozbudowę Specjalistycznej Przychodni Przyszpitalnej;
- modernizację i rozbudowę Pawilonu Diagnostyczno-Zabiegowego w zakresie miejsca startów i lądowań dla helikopterów,
- poprawę warunków lokalowych poprzez nakłady inwestycyjne na prace remontowo - budowlane,
- unowocześnianie bazy sprzętowej - medycznej, informatycznej i technicznej,
- pozostałe prace modernizacyjno - remontowe oraz zakupy sprzętów i wyposażenia w celu dostosowania szpitala do wymagań rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26.06.2012r. w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą